Langs de westkust van het Zuidereiland

12 maart 2018 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Maandag 12 maart

Op vrijdag reisden we langs de westkust van de gletschers van Fox & Franz naar Okarito. De Fox glacier was niet bereikbaar als gevolg van cycloon Gita van vorige maand. Daarom met z’n allen naar de Franz Josef Glacier ... met busladingen Aziaten en Fransen. Daarna ging het verder noordwaarts en belandden we op een campsite direct aan de kust bij  Okarito. T&T liepen die namiddag nog de Three Mile Lagoon track door een regenwoud met kiwi’s (niet gezien), maar zonder andere toeristen. ‘s Avonds zagen we de zon in de Tasman zee zakken.

Op zaterdag arriveerden we in Hokitika (ook een leuke naam voor onze poes!), een zeer vriendelijk stadje van mijnwerkers, waar kennelijk een festival plaatsvond. Derhalve nogal wat zatlappen op straat. Voor een campsite reden we een detour in de bergen richting Arthurs Pass, weg van de kust, naar Jackson’s Retreat, een van de beste campings tot nu toe met fraaie wandelingen in het  regenwoud. Via de bergen langs Greymouth, naar de curieuze Pancake Rocks en we kampeerden 's avonds op het strand bij Westport. Dit was de laatste dag aan de westkust, want op maandag vertrokken we richting het Abel Tasman park, in het noorden van het Zuidereiland naar Marahou.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Eline:
    12 maart 2018
    Ohhh mooie foto's <3
    En Thijs zonder hoedje!!
  2. I fagel:
    12 maart 2018
    Wat een fantastische reis jongens, wat een mooi land. Enjoy!
  3. Liesbeth:
    13 maart 2018
    je hebt die busladingen goed buiten beeld kunnen houden op de foto's! Ze zijn weer prachtig trouwens, die foto's.
  4. Marita & Theo & Thijs:
    14 maart 2018
    De bussen komen niet verder dan de gletsjers :)