"Wij zien Auckland"

26 maart 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Op vrijdag arriveerden we in Auckland. De camper paste maar dan ook op de centimeter nauwkeurig op de oprit (‘driveway’) van de Ravesteins: Adriana, Ahimsa, Amber en Aroha, ‘the girls down under’. De plensbuien van de nacht zetten zich overdag voort dus toen we eindelijk op zaterdag klaar waren met het omruilen van de camper voor een ‘reguliere’ huurauto, was het niet echt aantrekkleijk om de stad te gaan bekijken: “the weather was closing in” aldus Adriana. Gelukkig hebben ze in Auckland het War Memorial Museum, waar ook veel was te zien over de Maori cultuur. ‘s Avonds aten we door Amber klaargemaakte nasi met vers uit Nederland ge-importeerde nasikruiden.

Op zondag was het weer compleet omgeslagen: prachtig helder, warm en zonnig met fotogenieke stapelwolken. Dus met Adriana en Amber naar de Skytower om stad en omstreken in ogenschouw te nemen van bovenaf - zeer helder zicht! En om ijs te eten. Vervolgens staken we met de ferry over naar Davonport. Rond het sfeervolle haventje aldaar waren allerlei tentjes waar muziek gemaakt werd en warme worst verkocht, vooral voor ‘fundraising’. Het bracht ons terug naar sweet memories rond Stockholm, zelfde ambiance, heel andere vegetatie ... 😉 In de warme middagzon wandelden we naar North Head, een oud verdedigingsfort voor de ingang van de haven met mooi zicht op de skyline van downtown Auckland enerzijds en op de vulcaan Rangitoto aan de andere kant. Via een strandje liepen we terug naar restaurant Manuka voor lekkere visschotels. Rond zonsondergang voeren we terug naar het centrum en dan met de trein terug naar Mount Albert voor een laatste kop koffie bij Adriana. Einde van een buitengewoon geslaagd familieweekend en klaar voor de laatste etappe van onze reis: de Bay of Islands.

1. A's:
    27 maart 2018