Doubtful Sound

4 maart 2018 - Lake Wakatipu, Nieuw-Zeeland

zondag 4 maart

Na enig zoekwerk hebben we vrijdagavond een prachtige kampeerplek (freedom camping = for free) langs Lake Wakatipu gevonden. Wisselvallig en buiig weer maar op het juiste moment weer droog en we konden aan de oever, de zandvliegen trotserend, een glaasje Nieuw Zeelandse wijn heffen, met spectaculaire uitzichten op bergruggen en het meer!

Op zaterdag rijden we verder naar het zuiden naar Lake Manapouri via Lake Wakatipu, Kingston, glooiende heuvels met schapen en herten (achter een hoog gaashek). We vinden een leuke kleine camping ‘Possum’ in Manapouri. Het drizzelt en het pad achter onze camper staat vol met vliegenzwammen: nat  .... ja, wat wil je ...... we zitten in een gematigd regenwoud met bijzondere vegetatie!

Op zondag de hele dag op excursie door de Doubtful Sound, een van de diepste fjorden van Nieuw Zeeland. We twijfelden of het het weer wel goed genoeg was want de wolken hingen erg laag ..... maar  ... WOW ... wat een landschap. Die wolken horen er gewoon bij aangezien dit het natste deel van het land (van de aarde volgens de reisgids) is met heuse regenwouden. Na de mist in de ochtend klaarde het gelukkig rond de middag razendsnel op. Het was spectaculair met zeehonden (NZ fur seals) op Nee Islets bij de ingang van de  fjord in de Tasmanzee. Na een tocht van ruim 6 uur weer terug (bekijk de foto's hierbij) en nog even bij Te Anau gekeken - beetje veel mensen.