Naar de westkust...

8 maart 2018 - Wanakameer, Nieuw-Zeeland

Donderdag 8 maart

We zijn weer een paar dagen verder en een flink stuk naar het noorden gereisd op het zuidereland.

Maandag ging het van Manapouri naar Wanaka via onze eerste echte bergweg. (‘New Zealand roads are narrow, steep and windy. New Zealand roads are different. Allow extra time’) Het was prachtig weer (26 graden) en we vonden een fraai plekje aan de oever van Lake Wanaka. Maar de volgende dag strandde onze poging tot wandeling in de kille regen aan de oever van Lake Wanaka. Dat werd alsnog een middag pin de camper met de kachel aan. Op woensdag was het veel beter weer en maakten we alsnog een flinke wandeling in de berrgen achter Lake Wanaka met een paar zeer fraaie viewpoints. Daarna reden we noordwaarts langs Lake Wanaka en Lake Hawea voor nog eenmaal een ‘free campsite’ langs het meer. Boundary Creek met veel strand en views (en aangespoelde boomstammen).

Op donderdag reden we naar de westkust via de Haast Pass. Imposante bergen en regenwoud en prachtig zonnig weer. We belandden op een luxe campsite aan de voet van de Fox Glacier (Top10 holiday park met uitzicht op Mt Cook and Mt Tasman). Maar het wandelpad naar de gletscher is onlangs weggewaaid en dus konden we alleen een wandeling maken (samen met een busladinbg Fransen) rond Lake Matheson met prachtige views op Mount Tasman en Mount Cook. Morgen gaan we naar de volgende gletscher: Franz Josef.

1. Annemiek:
    8 maart 2018
    Wow, prachtig daar zeg!!
  2. Eline:
    8 maart 2018
    Heel mooi landschap!!
    En is er ook nog een foto van Thijs zonder hoedje? ;)
  3. Marita & Theo & Thijs:
    10 maart 2018
    Hi Eline, speciaal voor jou morgen een foto zonder hoedje! Maar hij is er wel aan gehecht ... haha