Laatste dagen op het Zuidereiland

14 maart 2018 - Marlborough Sounds, Nieuw-Zeeland

Op dinsdag 13 maart hebben we een lange wandeling gemaakt over de Coastal Track langs de oostkust van het Abel Tasman park. ‘s Morgens zijn we met de Abel Tasman AquaTaxi (speedboot) gedropt in Torrent Bay, met onderweg korte instructieve pauzes bij Split Apple Rock en Adele Island met NZ Fur Seals. Vanaf Torrent Bay liepen we naar Onetahuti Bay met onderaan de regenwoudhellingen veel goudgele strandjes en kleine baaien met omineuze namen zoals Sandfly Bay en Mosquito Bay. In totaal zo’n 13 kilometer gelopen, omhoog - omlaag....  In de loop van de middag voeren we terug naar Marahua, waar de tractoren in het (lage) zeewater klaarstonden om de speedboten met passagiers en al op het droge te trekken. Geweldige logistiek! De volgende dag reisden we via Nelson naar Linkwater naar de prima camping Smiths Farm, compleet met schapen, geit en kogelrond harig varken. Ook hier was achter de camping een waterval aan een bospad, met na zonsondergang glow worms.

Donderdag nog een dag op het Zuidereiland in de Marlborough Sounds en dan steken we vrijdag met de ‘Interislander’ over naar Wellington.

1. A's:
    15 maart 2018